W dobie zmieniających się przepisów prawa również pracownicy administracji potrzebują szkoleń, bowiem niektóre przepisy są na tyle skomplikowane, że wymagają doprecyzowania przez znawców prawa. Administracja publiczna jest bardzo szerokim pojęciem i nie da się jednoznacznie wytłumaczyć jaki jest jej zakres.
Jednak szkolenia dla administracji publicznej obejmują nie tylko prawo, ale również szkolenia z kompetencji miękkich takich jak umiejętności personalne, obsługę klienta w urzędzie, szkolenia z marketingu i PR, zarządzanie zasobami ludzimi, kształtowanie umiejętności negocjacyjnych czy rozmowy z trudnym petentem.
Szkolenia dla administracji publicznej mają wiele korzyści przede wszystkim ograniczają rotację pracowników. Umożliwiając szkolenie się zatrzymujemy doświadczonych już urzędników. Ponadto szkolenia dla urzędników administracji publicznej działają motywująco, podnoszą poziom zaangażowania w wykonywaną pracę, co wpływa na sprawniejsze działanie urzędu i lepszy wizerunek wśród petentów. Co jednak najważniejsze bardzo wielu urzędników wykazuje chęć podnoszenia kwalifikacji i ciągłego uczenia się, udział w szkoleniu jest dla nich sposobem na realizację, oraz korzystnie wpływa na zwiększenie satysfakcji z pracy.
Biorąc udział w szkoleniu urzędnicy mają szansę nauczyć się nie tylko właściwej interpretacji przepisów, ich stosowania w praktyce, ale i budowania poprawnych relacji z petentami, poprawnego przekazywania informacji klientom, odpowiedniego reprezentowania urzędu na zewnątrz. Wiele szkoleń dla administracji publicznej jest przygotowana dla kierowników wydziałów i związane są z zarządzaniem zespołem, umiejętnością motywacji pracowników, rozwiązywaniem sporów i konfilktów.
Administracja publiczna to również pracownicy tacy jak kadrowi, księgowi, obsługa sekretariatu czy osoby odpowiedzialne za ochronę danych osobowych. Dla nich również znajdziemy wiele szkoleń, które zawierają ogólną wiedzę przystosowaną do użycia jej w administracji.